Her şeyin başı kaliteli eğitim
Eğitim-Bir-Sen Gaziantep 1 Nolu Şube Başkanı Hulusi Gürbüz, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla açıklama yaptı.

Eğitim-Bir-Sen Gaziantep 1 Nolu Şube Başkanı Hulusi Gürbüz, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yaptığı açıklamada, Gaziantep’te 700 bin 780, Türkiye genelinde ise yaklaşık 18 milyon öğrencinin karne heyecanı yaşadığını belirterek, eğitim çalışanlarının sorunlarının çözümü için yeni dönemde önemli adımlar atılması gerektiğini vurguladı.
Karne döneminin öğrenciler için dinlenme, öğretmenler için yenilenme, eğitim yöneticileri için ise sorunların tespiti ve çözümüne yönelik planlama süreci anlamına geldiğini ifade eden Gürbüz, yıl boyunca fedakârca görev yapan tüm eğitim çalışanlarına teşekkür etti.
Eğitim politikalarının bütüncül bir anlayışla hazırlanması gerektiğini kaydeden Gürbüz, yapılacak yeniliklerin altyapısının sağlam oluşturulmasının önemine dikkat çekti. Eğitimde başarının temel unsurunun öğretmen olduğunu belirten Gürbüz, “Eğitimde hangi planlama yapılırsa yapılsın, uygulayıcısı olan öğretmenin niteliği her şeyin önünde ve üstünde olmalıdır” dedi.
Öğretmenlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi, mali ve özlük haklarının geliştirilmesi gerektiğini dile getiren Gürbüz, öğretmenlik mesleğinin itibarını güçlendirecek adımların atılmasının önemine işaret etti. Öğretmenliğin bir idealizm mesleği olduğunu vurgulayan Gürbüz, eğitim sisteminin bu anlayış doğrultusunda şekillendirilmesi gerektiğini söyledi.
Türkiye’nin geleceğini inşa edecek nesillerin yetiştirilmesinin, çağın gereklerine uygun ve medeniyet değerlerinden beslenen güncel bir müfredatla mümkün olacağını belirten Gürbüz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin titizlikle uygulanması gerektiğini ifade etti.
Yeni eğitim-öğretim yılı öncesinde Eğitim-Bir-Sen tarafından düzenlenen “Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri” çalıştayında hazırlanan raporların dikkate alınmasını isteyen Gürbüz, eğitim sisteminin daha verimli hale gelmesi için somut adımlar atılması çağrısında bulundu.
Açıklamasında eğitim çalışanlarının yaşadığı sorunlara da değinen Gürbüz, sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik uygulamasının sona erdirilmesi, mülakatla öğretmen istihdamından vazgeçilmesi gerektiğini söyledi. Eğitimcilere yönelik şiddet olaylarının giderek arttığına dikkat çeken Gürbüz, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu konuda daha etkili tedbirler alması gerektiğini belirtti.
Ek ders ücretlerinde hakkaniyete uygun düzenleme yapılmasını isteyen Gürbüz, ek ders birim ücretlerinin artırılması ve öğretmenlerin girebileceği ek ders saati üst sınırının yeniden değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Eğitim kurumlarındaki personel eksikliklerinin giderilmesini talep eden Gürbüz, hizmetli ve memur ihtiyacının karşılanması, yardımcı hizmet sınıfı çalışanlarının görev tanımlarının netleştirilmesi ve fazla çalışma sorunlarının çözüme kavuşturulması gerektiğini kaydetti.
Okullarda güvenlik konusunun önemine de değinen Gürbüz, okul müdürlerinin güvenlik görevlisi olmadığını belirterek her okula bir güvenlik görevlisi tahsis edilmesini istedi. Ayrıca eğitim kurumu yöneticilerinin sosyal güvenlik ile iş sağlığı ve güvenliği işlemlerinden doğrudan sorumlu tutulmaması gerektiğini savundu.
Öğretim yılına hazırlık ödeneğinin tüm eğitim çalışanlarına verilmesi gerektiğini ifade eden Gürbüz, hizmet içi eğitim çalışmalarının mesleki gelişimi destekleyecek şekilde yeniden planlanmasını talep etti.
Açıklamasının sonunda eğitim çalışanları ve öğrencilere verimli bir tatil dönemi dileyen Gürbüz, mezun olan öğrencilerin yeni başarılar elde etmelerini temenni ederek, yeni eğitim-öğretim yılına sorunsuz başlanabilmesi için dile getirilen sorunların acilen çözüme kavuşturulması gerektiğini sözlerine ekledi.



