Mehmet Amca için yeni bir başlangıç

Gaziantep’te yaşayan alzheimer hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda gezerken yolunu kaybetti.

Gündem Yayın: 23 Haziran 2026 - Salı - Güncelleme: 23.06.2026 15:37:00
Editör -
Okuma Süresi: 3 dk.
Google News

Gaziantep’te yaşayan alzheimer hastası Mehmet Sait Dayak, yıllardır bildiği sokaklarda gezerken yolunu kaybetti. Saatlerce evini arayan Dayak’ı Alzheimer Merkezi personelleri buldu. 2023 yılında yaşanan bu tesadüf, Mehmet amcanın hayatında yeni bir dönemin başlangıcı oldu.

Gaziantep’in Şahinbey ilçesi Binevler Mahallesi’nde ailesiyle yaşayan, 3 çocuk babası 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, alzheimer hastalığı nedeniyle kaybolduktan sonra Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı yeni adıyla Meral - Beyhan Uslu Alzheimer Merkezi ile tanıştı. Aynı kaderi paylaşan danışanların bulunduğu merkezde hizmet almaya başlayan Dayak, üç yıldır haftanın iki günü merkeze düzenli olarak geliyor.

Bilişsel, fiziksel ve sosyal destek programlarına aktif katılım sağlayan Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfı ile müzik derslerinde hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştiriyor.

DAYAK: “BU MERKEZ EVİM GİBİ HUZURLU VE RAHAT”

Mehmet Sait Dayak, merkezin hayatındaki yerini, “Bu merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oluyor. Bu merkez ile tanışmaktan çok memnunum” sözleriyle anlattı.

Merkezin kendi evi kadar rahat ve huzurlu bir ortam sunduğunu ifade eden Dayak, “Merkez ile tanışmadan önce çok sinirli biriydim. Özellikle aileme ve çevremdeki insanlara karşı öyleydim. Buraya geldikten sonra sakinleştim” dedi.

“UYKU PROBLEMİM KALMADI”

Merkezle tanışmadan önce uyku problemi yaşadığını anlatan Dayak, “Günün önemli bir kısmında uyuyordum. Odamdan dışarı çıkmıyordum. Gelen misafirleri çoğu zaman görmüyordum. Bu merkeze geldiğimden beri artık daha az uyuyorum. Uyku problemim kalmadı” diye konuştu.

Merkezdeki etkinliklerin ve sosyalleşmenin kendisine iyi geldiğini belirten Dayak, “Buradaki diğer danışanlarla çeşitli aktiviteler yapıyoruz. Birbirimizin dertlerini dinliyor, sohbet ediyoruz. Bu da bizi motive ediyor” ifadelerini kullandı.

NEŞE DAYAK: “ARTIK EŞİMLE DAHA ÇOK SOHBET EDEBİLİYORUZ”

Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise eşinin emeklilik döneminde giderek içine kapanık bir hale geldiğini belirterek, “Bu durum onu daha asabi biri yaptı. Merkezde danışan olduktan sonra ise daha sakin ve daha iletişim kurabilen biri haline geldi. Artık eşimle daha çok sohbet edebiliyoruz” dedi.

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.